غير فعالسازي ويژگي هاي بلاگ

۱۳ بازديد

آيا ميخواهيد در سايت وردپرسي خود ويژگي هاي بلاگ را غير فعالسازي كنيد؟ ممكن است كه شما بخواهيد وبسايت خود را بدون داشتن عناصر بلاگ ايجاد كنيد. در اين مطلب غير فعالسازي ويژگي هاي بلاگ را به شما كاربران عزيز سايت بيگ تم آموزش خواهم داد تا بتوانيد عناصر مربوط به بلاگ را از سايت خود به راحتي غير فعال نماييد.

چرا ويژگي هاي بلاگ را غير فعال كنيم؟

اگر ميخواهيد يك بلاگ ايجاد كنيد بايد بدانيد كه وردپرس براي شما بهترين پلتفرم خواهد بود. بسياري از سايت هاي بزرگ از وردپرس استفاده ميكنند، و در سمتي ديگر وبسايت هايي كه نيازي به بلاگ ندارند، وردپرس براي آنها قابليتي را فراهم كرده است تا بتوانيدبا استفاده از آن با راحتي و بدون ايجاد مشكلات در سايت، تمام قابليت ها و عناصر بلاگ را در سايت وردپرس خود غير فعال كنيد.

اگر شما داريد براي مشتري هايي كه تا كنون از وردپرس استفاده نكرده اند يك وبسايت ايجاد ميكنيد، در اين صورت ممكن است براي آنها كمي گيج كننده باشد.در اين مقاله بهتون نشون ميديم كه چطوري ميشه به راحتي ويژگي هاي بلاگتون رو بدون نوشتن كدي در وردپرس غير فعال كنين.



بخش خوب ماجرا آن است كه شما ميتوانيد تمام ويژگي هاي مربوط به بلاگ را در سايت خود غير فعال كنيد.

غير فعالسازي ويژگي هاي بلاگ

اولين كاري كه لازم است انجام دهيد آن است كه افزونه  Disable Blogging in WordPress را بر روي سايت خود نصب و فعالسازي نماييد، براي نصب اين افزونه كافيست در قسمت افزونه ها در پيشخوان وردپرس سايتتان نام اين افزونه را در زير منو افزودن جستجو و در نهايت اقدام به نصب آن نماييد ، پس از فعالسازي وارد بخش Settings » Blogging شويد تا تنظيمات افزونه را پيكربندي كنيد.

وقتي كه تنظيمات افزونه را پيكربندي كنيد، مشاهده خواهيد كرد كه تمام ويژگي هاي بلاگ مانند پست ها، نظرات از بخش نوار ادمين شما حذف خواهند شد.



افزونه Disable Blogging in WordPress به طور پيشفرض تمام قابليت هاي بلاگ شامل؛ پست ها، دسته بندي ها و برچسب ها، نظرات، صفحات نويسندگان، خوراك RSS، و بسياري از ويژگي هاي مربوط به بلاگ را غير فعال خواهد كرد

تب General

در صفحه تنظيمات شما مي توانيد به طور دلخواه قابليت ها را فعال و غير فعال كنيد. اين صفحه به تب هاي مختلفي تقسيم مي شود. ، همانطور كه مي بينيد اولين بخش در تنظيمات بلاگ (بلاگينگ) مربوط به تب General مي‌باشد ، در تب General شما خواهيد توانست پست ها، نظرات، صفحات نويسندگان، خوراك را غير فعال كنيد.

تب Extra

پس از انجام تنظيمات در خصوص تب General كار با اين صفحه را به اتمام مي رسانيم ، در قدم بعدي كار بعدي كه نياز است تا انجام دهيد آن است كه وارد تب Extra شويد، در اين بخش خواهيد توانست آيتم هاي بخش ادمين، پشتيباني از ايموجي، گزينه هاي صفحه، تب هاي كمك، و متن فوتر را كنترل كنيد.




تب Profile

پس از انجام تنظيمات مربوط به تب Extra كه دومين تب تنظيمات اين افزونه بود به سراغ تب سوم قسمت بلاگين است ، پس براي ادامه معرفي اين افزونه به سرغ تب سوم افزونه وردپرس يعني تب Profile مي رويم.

تب پروفايل به شما اجازه ميدهد تا فضاي پروفايل را براي حساب كاربري كاربران سايت وردپرس خود را پاكسازي كنيد. شما ميتوانيد آيتم هايي را كه به كاربران قابليت تغيير پروفايلشان را ميدهد را نمايش دهيد و يا آنها را مخفي كنيد.

همانطور كه در عكس پايين ميبينيد شما دسترسي به انجام تنظيماتي از قبيل نام ، اطلاعات مخاطب ، درباره خود ، گزينه هاي مربوط به شخصي سازي و حتي افزودن فيلد هايي ديگر را داريد.



تب Menu

و در نهايت پس از انجام تنظيات  مربوط به تب پروفايل به سراغ تب نهايي اين بخش از تنظيمات افزونه وردپرس Disable Blogging in WordPress يعني تب Menu مي رويم ،  تب منو به شما اجازه كنترل آيتم هاي موجود در منوي ادمين ( پيشخوان منو ريدايركت ، منو صفحه و … ) را ميدهد تا بتوانيد شكل ظاهري منوي ادمين را در سايت وردپرسي خود تغيير دهيد.



اين افزونه اين امكان را براي شما فراهم مي آورد تا  وقتي كه بر روي داشبورد كليك ميكنند مشخص نماييد كه كاربران وارد كدام بخش از محيط ادمين شوند همچنين مي توانيد مشخص نماييد كه كدام آيكون ها به نمايش در بيايند و كدام مخفي شوند حتي اين دسترسي را داريد كه جاي منو را به بالا تغيير مكان دهيد.
نكته : فراموش نكنيد بعد از اعمال پيكربندي ها بر روي save كليك كنيد تا تغييرات شما بر روي سايت اعمال شوند.

 
تب Reading

اگر صفحه اي را تا كنون براي نمايش به عنوان صفحه اصلي ثابت در نظر نگرفته ايد، براي اين كار وارد بخش Settings » Reading شويد.



سپس بر روي ليست باز شو موجود در كنار عبارت Front page كليك كنيد تا بتوانيد با استفاده از آن صفحه مورد نظر خود را به عنوان صفحه اصلي ثابت مشخص نماييد.

نكته: اين افزونه چيزي را از سايت شما حذف نخواهد كرد. فقط آنها را به سادگي مخفي ميكند. اگر سايت شما داراي پست و نظرات بوده است نيازي نيست نگران آنها باشيد، شما خواهيد توانست آنها را به سايت خود بازگردانيد، براي انجام اين كار ميتوانيد از تب General مخفي سازي آيتم هاي خود را غير فعال كنيد و يا اگر حوصله انجام تنظيمات بيشتر را نداريد مي توانيد به راحتي  به طور كل افزونه را در قسمت افزونه هاي پيشخوان وردپرس غير فعال نماييد.

اميدوارم در اين مطلب به خوبي كمك كرده باشم تا بتوانيد به راحتي ويژگي هاي مربوط به بلاگ را در سايت وردپرس خود مخفي كنيد.

هميشه موفق باشيد…

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.